fredag 26 februari 2010

Jeanstråd !

Jag har alltid gillat att sy!
Men tyvärr har det inte blivit så mycket sytt dom sista åren.
Men nu dammat jag av symaskinen.
Jag har fått en liten förälskelse i att sy på kort.
Superskojigt och ger en fin effekt tycker jag.
Idag visar jag kort inne hos ScrappTorget
som jag har sytt med jeanstråd

♥♥♥♥♥♥

Jag har använt jeanstråd, denna tråd
är en slitstark polyestertråd med stark lyster
speciellt lämnad för dekorativa sömmar.
Den gör sig så bra på kort.
Men det är viktigt att man använd en kraftigare nål
annars blir det inte snyggt när man gör stickningarna.
Det finns speciella jeansnålar!

♥♥♥♥♥♥

Visst blir det en härlig stark lyster
och snygga dekorativa sömmar.

♥♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥♥

Grungeboard är verkligen ett härligt material att jobba med,
här jag klätt in blomman med med
samma mönsterpapper jag har på kortet.
Sedan använt Liquid pearls "white opal" runt blomman.

♥♥♥♥♥♥

Utlottning av en trådrulle!

Kila nu in till Scrapptorget
där finns mer information om korten.
Lämnar du en kommentar i Scrapptorget blogg
har du har du chans vinna en rulle jeanstråd,
drar vinnare i kväll !

Imorgon bitti ska jag på scrappträff till Halmstad,
med mina goa vänner Gunnie, Carolin och Yoli.
Det ska bli så kul, Men vad svårt det var att packa,
som vanligt hade jag packat med mig alldeles för mycket

Så det ska scrappas för fulla muggar.
Det ska bli kul att få ägna sig åt sin hobby två dagar.
Man får dessutom en massa inspiration
av alla andra som är på plats.

♥♥♥♥♥♥

Jag vill också passa på att tacka alla er gulliga som lämnat
kommentarer här på min blogg
Jag blir så glad varje gång någon skrivit en rad!!
Så stort TACK till er alla!!

Önskar alla trevlig helg!
Kram Anneli

8 kommentarer:

Gunnies Pysselhörna sa...

Hoppas på tur att vinna en rulle sytråd.
Kram Gunnieeeeeeeeeeeeeeeee

annkan sa...

Ja, visst blir det fint att sy på kort!?!

Mycket snyggt, Anneli!

Kram och trevlig helg på dig.

Erica sa...

Så superläckert det blev med en kraftigare tråd! Visste inte att det finns en speciell jeanstråd, tänkte genast på goliat-tråd, en kraftigare tråd, kan det vara samma? gillar också att sy på kort, som du kanske märkt.. ;-) och att sy annat också, tyvärr har jag mammas gamla husqvarna från 1972 och den strular en del, så jag tröttnar ibland..
Jättefina kort du gjort Anneli!

Kram, Erica

Annika kort & gott sa...

Det är verkligen så snyggt att sy på sina kort. Får nog allt ta och plocka fram symaskinen och testa jag oxå.

Lena sa...

Vilka fina kort. Jag har aldrig provat att sy kort. Men det ser så fint ut.

Eva J sa...

Hejsan! Så mycket fint du har gjort och det blir så läckert med att sy på korten. Måste köpa lite jeanstråd blir ju faktiskt mycket snyggare när den är lite kraftigare. Hoppas du mår bra och att du har haft det bra på träffen. Jag har en liten award till dig i min blogg.
Kramar Eva

Karin sa...

åååååh vilket underbart ROOOSA kort! Älskar det!
Det blåa är juh såklart jättefint oxå!

kramkram!

Annica H sa...

Snyggt, snyggt, snyggt! :)
Hopppas att du har haft en underbar träff! :)
Kram Annica H