söndag 28 november 2010

Fem stycken adventskalendera !

Idag har jag träffat mina goa scrapvänner
Caroline, Gunnie och Susanne
Vi saknade Louise som inte kunde komma
på grund av snöoväder.
Vi har gjort varsin adventskalender
som vi haft utlottning med varandra idag.
Adventskalenderna är fyllda med en massa scrapsaker !

Susannes

Gunnies

Caroline

Louise

Här har vi alla fem adventskalenderna!
Från vänster så är det ..
Gunnies gick till Anneli
Louise
gick till Caroline
Susanne
gick till Gunnie
Anneli gick till Louise
Caroline gick till Susanne

♥.♥.♥

Susanne har gjort en smart lösning till sin adventskalender.
Hon har satt på en extra liten låda till lucka 24

Locket går att öppna..
Susanne har satt ditt en magnet tejp
under mönsterpappert.
Så att den går stänga, smart lösning!!

Nu väntar den bara på 1 december....
...snart är det dags att öppna=)

En beskrivning på hur man gör en adventskalender
av tändsticksaskar finns Pysselskolan
.
♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥


Tack för titten!

KRRAAAAM!//Anneli

6 kommentarer:

Louise sa...

Hej vännen

Jag saknade er med. Är glad att jag får se alla adventskalendrarna på detta viset i allafall. Så fina alla var.
Kan bara tänka mig hur trevlig ni hade och hur gott du bakat.
Ska bli spännande att få öppna adventskalendern sen och se vad du lagt i. Hoppas nu bara att jag kan ta mig in någon dag till stan och hämta den med.
Ha det bäst Kram Louise

Susanne sa...

Hej Anneli... TACK så jättemycket för en trevlig och "lärorik" stund hos dig... Det var skoj att få se dina underbara tavlor och dina söta katter... Ska även köpa den goda lakritsglöggen nu när jag smakat den :)Ha en trevlig vecka!
Varma kramizar

Susy sa...

Vilka otroligt vackra kalendrar!!!
KRAM SUSY

Pillan sa...

Så fin kalender du gjort... och de andra oxå förstås! Vilket arbete ni lagt ner på dem!! :-)

Yvonne sa...

Oj vad snyggt och fint ni gjort.
Hoppas på mycket roliga grejer där i.
Blir lite nyfiken på den där lakritsglöggen faktiskt. Dricker ju aldrig glögg men är det lakrits då är saken en helt annan,hihi *godismonstret har talat*
Ja nu får även ni på Öland se hur det är med snö och en massa minusgrader
(fast det får ni ju varje år men inte lika tidigt som vissa andra)
I skrivande stund har vi -17,1
10000000000000 KRAMAR//Y

Louise sa...

ÄNTLIGEN har jag fått börja öppna min kalender. Å det var ju din fina jag fick.
Är verkligen nöjd med innehållet jag öppnat hittills.

Kram vännen.
Louise