onsdag 29 juni 2011

Så härligt med semester !

Här ett till vinatgekort jag gjort, tycker texten passar så bra ihop
med vintagebilden från pysslegummans papper!
Varför ska texten bli sned ,lite irriterande!
 Fler som har samma problem, någon som har ett tips!!
 
En liten söt charms
Nu har det gått två veckor av min  semester,
men har tre goa veckor kvar det är så underbart.
Några som trivs när vi är hemma är våra katter!
Scrappis först sommar hos oss,
hon är med oss hela tiden stormtrivs!
Vår lilla söta Smilla som också med oss överallt!
Svullo vår äldsta katt som börja bli gammal och trött!
tycker det jobbigt med värmen.

Stickan våran tuffing som älskar hitta på en massa bus
 

 Ha det bra så hörs vi snart igen!!!
KRRAAAAM!//Anneli

13 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Underbart kort ,jag tycker det är så fint med blommorna......

Du skall veta att när jag började göra kort andvände jag inga blommor alls tyckte det var för mycket lull lull..nu måste jag ha det nästan på vart enda kort .....tur man kan ändra sig
Vi hörs
//anneli

Petra/Paradise sa...

hej sötnos!
Vilket fantasiskt fint kort du gjort stumpan!
Och som du säger, vilken passande text till det fina motivet :D

Men det där med att texten hamnar snett. På ett vis är det lite charmigt tycker jag ;)
Men det är om någon annan gör det, inte när jag själv råkat göra det..när jag försökt å få det rakt.
Men jag kan rekommendera en akrylkloss med rutnät på :)
Det finns bl.a hos Fiskars, ett set med 4 st olika akrylklossar alla med rutnät. Perfekt! Jag har misslyckats allt mer sällan efter jag fick dessa klossar! :)
Tyvärr vet jag inte vart man får ta på dem..men KANSKE kanske kanske kan jag fixa dem via mitt jobb..kan kolla upp det om du vill? :)

Kramisar Petra

Susy sa...

Makalöst vackert kort du har gjort!

Du har så otroligt vackra foton på era fina katter!

Ha det bra!

KRAMIS SUSY

Louise sa...

Wow vilket kort du har gjort. Stiligt och mycket vakert.
Krama alla gulliga katter från mig.
Ha tre underbara semester veckor nu och ha det riktigt lungt och skönt.
Kram Louise

Unknown sa...

Jätte fint kort.
Kram Elin

onkis sa...

Den texten passar ju perfek till bilden och ditt underbara kort..
Och dina katter är sååå fina!!

Marita Johansson sa...

Vilket underbart kort.

Outi sa...

Vilka fina bilder på underbart vackra katter! Såg din kommentar på min vilande blogg, och kan bara hålla med dig att eran Svullo och våran Pajas är väldigt lika :)

Sneda stämplar, grrr... jag har slutat att stämpla direkt på korten, och stämplar numera alltid på separat papper för att sen kunna skära ut en ruta så att texten sitter rakt.

Använder akrylkloss, men lyckas aldrig sätta fast stämpeln rakt på den heller, och då hjälper det ju inte!!!

Hur som helst, ditt kort är väldigt fint, och det är inte ett dugg störande att stämpeln sitter snett. Det ser ut som om det ska vara så :)

Kramar, Outi

Cyllan sa...

Lääckert kort och enligt mig såå tycker jag att den sneda texten passar bra på just det här kortet - ger det hela lite liv och texten flyter fint in i blommorna.

Ha en fortsatt bra semester tillsammans med era goa katter
Kraaam C

Lisa-olsi sa...

Ett jättefint kort
och vackra katter :)

Helena sa...

och jag som tyckte det var fint med texten lite snett.... men var det inte så man tänkt så spelar det ju ingen roll vad nån annan säger! :) det finns akrylklossar med rutnät på, jätte-enkelt att få det rakt med dem! Jag köpte min på Magnoliabutiken i Borås

/Helena

Pysselfröken sa...

Jättefint kort! Så vackert papper. Hoppas att du får en härlig semester. Själv har jag några veckor kvar att jobba. Kram

Katja/MezzaNotte sa...

Vackert kort!! och det gör inget allt för oss betraktare att det är snett...

Du har sååå ljuvliga katter!! Ha det fortsatt skönt på din semester!!