torsdag 5 augusti 2010

Pion Design !

Jag har fått hem alldeles underbara
mönsterpapper från Pion Design
Som jag visar i idag på Scrapptorget
Vill du se mer så skutta in till Scrapptorget.

Dessa mönsterpapper som Pion Design ger ut,
har Pysselgumman - Theresa Lundström designat
Serien heter ”Förgät mig ej” eller glöm-ej-bort-mig.
Mjuka fina färger och underbara mönster på båda sidorna.
Jag vill lova att de är alldeles ljuvliga att jobba med!!

Dessa papper är så roliga att få arbeta med
och ger så många olika kombinationsmöjligheter.
Så här kommer första kortet!
Jag har valt att låta allt gå i vit och beige bruna toner.
Jag dekorerat med blommor och utklippta fjärilar och ett frimärke.

En detaljbild på den urklippta fjärilen från mönsterpappret!

En detaljbild !
.
Stämpeln är från hänglar och stänglar är färglagt med PM och MCP

Här är det andra kortet!
Jag har valt att låta allt gå i grönt, blått och beige bruna toner.
.
Stämpeln är från Sarah Kay och är färglagt med PM och MCP

Tredje kortet har jag valt att låta gå i beige och blåa toner.

Har färglagt den söta stämpeln från Sarah Kay med PM och MCP

Sista kortet som går i , blått och beige bruna toner.
.
Jag stämplade med Crafty Individuals stämpel
på den vita bakgrunden med Versafine - vintage sepia
och sedan smutsat jag ner med Distress Ink - vintage photo.

♥♥♥

Ett stort tack till Pion Design som gav mig
chansen att skapa med dessa mönsterpapper!!
Jag hoppas ni blir inspirerade ni med
OCH att ni blir lika förälskade som jag i serien

♥♥♥

Frozen Strawberry Daiquiri

Så här inför helgen, tänkte jag tipsa om denna
väääldigt goda svalkande sommardrinken !

4-6 cl ljus rom
3-4 jordgubbar
2 cl pressad lime eller citron
1/2 tsk socker

Häll samtliga ingridienser i en blender
tillsammans med 1,5 dl krossad is.
Kör blendern i 10-20 sekunder.
Servera i ett kylt cocktail- eller vinglas garnerat med en jordgubbe.

♥♥♥

Det var allt för den här gången.
Tack alla för att ni skriver
så gulliga kommentarer på min blogg!
Härligt för då hittar jag tillbaka till ER också!!
Tack för titten och ha dé gott!
Önskar er en härlig helg…..!
Kram Anneli

6 kommentarer:

Louise sa...

HELT UNDERBARA.
Det här är verkligen din stil. Kändes som Annli dirket när man tittade in här.
Kram Louise

Karin sa...

Herreguuuu, jag blir helt stum! Vilka superfina kort du har gjort! Du är verkligen vansinnigt duktig!!!! helt underbara detaljer åså välarbetade kort.. WOW! =)

Åååååh drinken ser ju galet GOD ut! Skit att jag ammar just nu å inte får dricka sådana godsaker.. får spara det tills nästa sommar.. hihi.. jag älskar ju drinkar! =)
Ha en fin helg,
kramar!

Gunnies Pysselhörna sa...

Jättefina kort och vilka fina papper blå som jag gillar. Du är så duktig.
ha en bra dag!
Kram Gunnieeeeeeeeeeeeeeee

Erica sa...

Härliga papper, håller med! Har dock inte fått tag på hela serien själv, tror jag bara har något enstaka papper ur serien.

Tycker verkligen att du skapat jättefina kort av dem också och fin färgläggning du har på motiven.

Själv bråkar jag med skrivaren just nu, försöker skriva ut digitala stämplar med min laser men det bara kladdar.. :-(

Ha en trevlig helg! Kram, Erica

Monica W sa...

Kul att ha hittat din blogg, härligt nöje att hoppa runt på nätet och finna så många duktiga kortmakare.
Jag håller verkligen med dej om att dessa papper är ljuvliga. Har själv fått chansen att skapa med dom som DT för Hobbyhärvan. Har alltid varit tveksam till kombinationen brunt och blått, men inte nu längre.
Superfina kort du gör, härlig inspiration. Alla är så fina men det sista föll jag speciellt för.
Tack att du delar med dig.
Hälsar Monica W

Lena sa...

Tackar, och för titten. Ja, inspirerad blir jag definitivt när jag får se dina kort! Jag behöver göra några kort men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det är födelsedagskort. Här regnar det och jag känner mig mest bara seg idag.