söndag 6 juni 2010

Första, andra och tredje bidraget i Panduro Concrete Challenge!

Jag tycker gamla saker är roligt använda,
så jag begav mig av på loppis,
det är så kul att återanvända dessa gamla prylar.
Jag fyndade hela högen för 40:-
, Jag blev så förtjust i gjutformen med hjärtat
som följde med i paketet.
Två av mina bidrag består delvis av dessa söta hjärtan.

Mitt 1:a bidrag till Panduro Challenge
blev ett Luffarschack.
Här har jag använt den fyrkantiga rostfria skålen
och gjutformen med hjärtan.

Kan dels användas som prydnad i trädgården,
eller kan man ta sig ett parti Luffarschack.

Mitt 2:a bidrag till Panduro Challenge
Här har jag gjutit en tavla!
Målat hjärtanen med färgen "Outdoor Craft Paint" och
virat en tråd runt hjärtanen innan jag satte fast dom.
Här jag använt den avlånga bakformen.
Lade plast i botten för det skulle släppa när det torkat.
Det blev lite veckat i kanterna,
men det tycker jag bara blev charmigt.

Detaljbild!



Här har jag inte målat något alls utan allt är "betong naturell" men för att få någon liten detalj har jag virat röd ståltråd runt hjärtanen.

Mitt 3:a bidrag till Panduro Challenge
Jag gjöt gipsfigurer för många år sedan och hade
kvar en underbar form med denna ängel.
Det blev en fin dekoration att lägga i trädgården.

Här ligger den i ett fågelbad som är gjort av ett raberblad.

Här har jag lagt den i skål ihop med en massa dekorativa stenar!

♥♥♥

Mycket skoj har det varit…
nästa gång ska jag testa att göra ett fågelbad!

♥♥♥

Ut och gjut med er !
Det är så kul & så enkelt!
Bara en varning:
Man blir lätt lite besatt & kan inte sluta


Kram

16 kommentarer:

NuttesPyssel sa...

Vad snyggt!!! Gillar speciellt luffarschacket =)

Anonym sa...

Gud va mycket snyggt du har gjort! De är så härligt att titta in i såna kreativa bloggar som din. Kram

Erica sa...

Så himla fina grejer du gjort i betong!! tavlan var verkligen jättefin med hjärtanen, "liftvarning" på den!! vad kul att du fick vara med i Panduros tävling och grattis också till gäst-DT uppdraget!

Kram, Erica

Yvonne sa...

Åhhh vad mycket fint du gjort.
Riktigt riktigt (man måste säga det två gånger) läckert!
Jag grattar också till DT uppdraget om jag inte gjort det redan, haha lite glömsk....
1000 kramar//Y

Caroline sa...

Så fina saker!! Det är verkligen roligt att gjuta i betong!

Ha det fint! Kram

Nettan sa...

Jättefina grejer du gjort! Luffarschacket blev nog min favorit, tänk att ha ett sådant framme i trädgården, men även tavlorna med hjärtan var urläckra. Du är verkligen kreativ Anneli.
Kramar Nettan

Louise sa...

Läckert att se något annat än kort och Lo som du gjort. Men du klarar ju det här med. Jätte fina saker du hade gjort.
Å du grattis till 20,000 besökare.
Kram Louise

Karin sa...

Wow, så fina saker du gjort!!! jag har gått en endagars-kurs i betong-gjutning men sedan har det aldrig blivit mer.....

Monica sa...

Så mycket fina betonggrejer :-) Önskar att jag hade en trädgård så man kunde gå loss och testa lite. Stora kramar!

Anonym sa...

Hej tjejen!

Otroligt vad mycket vackert du skapar! Grattis till dt-platsen & lycka till! =)

Ha en bra dag, kramar Ulrica

Nenne sa...

vilken underbar utmaning! Va kul! min mamma har provat men jag har aldrig kommit mig för! gillar speciellt de naturella hjärtana med röd ståltråd! Snyggt! Tack för inspirationen!

Kram

Scrapmoment Hellen sa...

Wow vilka underbara grejer du gjort! ÄLSKAR ditt luffarschack.
Blir otroligt sugen på å prova!!! Tack för det!

Kram!
//Hellen

Cyllan sa...

Wow såå mycket läckert du fått skapat med betongen. Ska bli kul och se ditt fågelbad när du blir klar med det för de här alsterna var bara såå grymt snygga - vet inte vad jag gillade mest men dina hjärt-tavlor var suupersnygga.
Kraaam C

Anonym sa...

Bra jobbat mycket fina saker, det är kul att gjuta i betong, gjorde ett blad i förra veckan, hoppas du får tid att ta några parti luffarschack i sommar.
HA DET BRA!
Kram Gunnieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Henrietta sa...

Å vad snyggt det blev!!! Gillar verkligen luffarschaket!!

Hoppas du får en super duper sommar!

Stor kram
Henrietta

Petra/Paradise sa...

ååH! Vilka fina bidrag till Panduros tävling!!! Blev kär i hjärtetavlorna! Så snygga!
Och så fint luffaschack. det kan man med gott samvete ha ute i sommar utan att det ska förstöras av väder och vind.

SNYGGT VÄNNEN!! :D
Trevlig helg!

KRAMISAR Petra