söndag 20 mars 2011

Kort med stämpel från hänglar och stänglar !

Visar ett kort jag gjorde för tag sedan,
har inte blivit så mycket scrappande sista veckan.
Igår gjorde jag öländska kroppkakor på 11 kilo potatis
och hade släkten här på middag.
Mmmmmmmmm….. vad gott det blev.
Bruka ni göra Öländska kroppkakor!

Den söta stämpeln kommer från hänglar och stänglar

Här jag använt min nya underbara punsch
Martha Stewart - Chrysantheium
Har köpt den hos Scrapbruket


♥♥♥♥♥♥

En ros till alla mina läsare.
Är så glad att ni förgyller min dag med
att lämna söta spår inne hos mej!!
Så, TACK gulliga ni!!!!!
.
Hoppas ni får en underbar söndag!
Tack för titten!

KRRAAAAM!//Anneli

14 kommentarer:

Carina sa...

Underbart kort, ha en bra dag /Kram

onkis sa...

Vilket vackert kort du har gjort!!
Jag har aldig gjort kroppkakor,men jag älskar att sitta på Öland på sommaren och äta dom.
Det är livet på en pinne :)

Anonym sa...

Vilket vackert kort, fin stämpel.
Jag bruka göra kroppkakor ibland, men nu var det ett tag sen.
Ha en skön dag i solen!!!!!!!!
Kram Gunnieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Louise sa...

Å så fint kort du har gjort.
Stämplen passade så bra till. Å vilken fägläggning du har gjort på den så snyggt. Allt perfekt.
Japp vi brukar också gör kroppkakor ibland. Gjorde 100 en gång då var man rätt mör efter.
Till er andra som inte gör eller vill äta hemgjorda Kroppkakor så finns det ett ställe i Färjestaden som ligger ut med väg 136 som gör hemgjorda kroppkakor.
Kram till min vän Anneli.
Louise

Susy sa...

Jätte vackert kort du har gjort!
Härliga färger och underbar stämpel och alla vackra dekorationer!
Me lajk!
Kroppkakor har jag ätit en gång, men helt okej faktiskt!
Ha en fortsatt underbar helg!
KRAM SUSY

Anonym sa...

Jätte fint kort, den stämpeln har jag kikat på flera gånger.
Dina kort är så välarbetade....
Ut i solen nu och njut...

//anneli

Petra/Paradise sa...

Vilket läckert kort du gjort gumman!
Fint färglagt och härligt upplägg med söta detaljer :)

Kroppkakor åt jag och min man i somras när vi var på Skördefesten på Öland.
Det var debuten för min man men det vart ingen hit.
Tror man måste vara uppväxt med kroppkakor för att gilla det.
Själv tycker jag det är gott! :)
Men jag har aldrig tillagat dem själv.

Trevlig söndag!! :)

KRAM Petra

annkan sa...

Läckert kort med en läcker stämpel. Var ett tag sen jag använde den, fast den är väldigt fin.

Kroppkakor brukar jag inte göra, dock så kokar jag palt ibland- och det är ju ganska lika.;-)

Kram och ha en fin söndag.

Yvonne sa...

Fint kort som vanligt.
Mums vad gott det låter med kroppkakor. Det är många år sen jag gjorde det.
I kväll har jag ropat in en blomsterfakir på Tradera. La 100 kr som högsta bud i slutminuten och fick den för 46 kronor + frakt. Fanns bara en. Finns inte att köpa i blomseraffärerna här och Plantagens personal hade aldrig hört talas om det och visste inte vad det var. Den är inte rund utan 10 x 15 cm så den är ganska stor men det gör inget. Väntar hem lite kul ifrån ebay också,hihi.
Ha en bra vecka trots jobb.
10000 kRAMAR//Y

Svarta Malin sa...

Vilket jättehärligt kort! Mums för kroppkakor!!! Jag och min man åkte till Öland på vår bröllopsresa, och då blev det kroppkakor i massor. :o)

Karin sa...

Åh vilket vackert kort!den var himla snygg den stansen! =)
kram K.

Karin sa...

Så vackert du målat det söta motivet. Fint kort! Är hemma med en ilsken förkylning så det finns lite tid att surfa runt bland alla bloggar jag inte hunnit med på sista tiden. Ha en bra dag!

KatarinaR sa...

Jättefint kort i härliga färger!
Stansen verkar mkt användbar.
Kram!

Marita Johansson sa...

Väldigt fint kort