måndag 21 juni 2010

Altrat en pappersbokstav !

Sommar sommar sommar med sol,
klarblå himmel, Ja sol har vi i alla fall haft senaste dagarna.. Hm..
Men den riktiga sommarvärmen på kvällarna har vi inte fått känna på ännu.

Lägg till bild

Bloggeriet blir när andan faller på.
Vilket inte är sååååå ofta just nu.
Här gått på semester och är ledig i fem veckor
och det ska bli riktigt, riktigt skönt.
Har planerat in lite utflykter och till helgen blir det midsommarfirande med våra kompisar.
Nu håller vi bara tummarna för soligt
och varmt väder hela sommaren lång.
Trots det fina vädret har jag pysslat lite.
Så idag tänkte jag visa en altrat pappersbokstav
som jag gjort för Scrapptorget för ett tag sedan .



Bokstaven har jag köpt på Panduro
som är i vitt papp höjd 17 cm, tjocklek 5,5 cm .
Har en lätt Matt yta som är lätt att måla och dekorera.


Jag har klätt med mönsterpappret
”Majas Design – Mina vänner ”
som jag har chalkat med ”Distress Ink – weathered wood ”.

Motiven är färglagt med Promarkers och MCP-teknik.

Massor av härliga blommor och charms att njuta av.



En annan trevliga detalj som en fjäril,
som jag har stansat ut från Marta Stewart punch



Marta Stewart punch ” large -Butterfly

Vår syren blommar just nu och den doftar så underbart!
Synd att bara kan njuta av dem en så kort tid!

♥♥♥♥♥♥

Blogcandy!

Men nu ni finns det massor av fina stämplar
att vinna hos Scraplagret. In och kolla ni också!!
Jag måste iallafall ta chansen och hoppas på tokturen är framme!
♥♥♥♥♥♥

Det får bli allt för den här gången.
Sköt om Er och njut av det fina vädret.

SommarKRAM till Er alla
Anneli

2 kommentarer:

Gunilla/Nilla sa...

Så fin bokstaven blev. Men det blir faktiskt ALLT som du tar dig för!! Dina betongalster är attans fina och jag blir så sugen på att testa. Ska man pensla med olja i formarna innan man gjuter, tex hjärtan i formar för isbitar?

Ha en mysig semester och en härlig Midsommar.

Kram till dig från mig//Gunilla

NuttesPyssel sa...

Ååååå, vilken fin bokstav! Har sett sådana bokstäver på Panduro, men inte kommit på att man kan göra de så här snygga! Glad midsommar på dig!