söndag 7 november 2010

Altrat en tändstickask !

Jag har gjort födelsedagskort som jag
monterat fast på en tändsticksask.
Som jag ska ge till min mamma som fyller år idag!
Hurra hurra hurra!

Smyckan men en brad!

Insidan av kortet med lite plats för en födelsedagshälsning.


♥♥♥♥

Vem äger katten !!!!!
I torsdagsmorgon satt hon plötsligt på altanen
med våran Stickan och skrek helt förtviltat
Hon tittade vädjande på mig med sina gulorange ögon.
Allting tyder på att hon är en ”innekatt” hon var hungrig
och fin i pälsen med gav inryck av att ha hon varit ute tag.
Hon är ljusgråtigrerad med vita inslag,
små tofsar på öronen och semilång päls.
Hon har ingen öronmärkning och inget halsband.
Vi har ringt runt till djursjukhusen, katthemmen m.m
och satt upp lappar men ingen saknar henne.

Om ingen hör sig är hon akut behöv av hitta ett nytt hem
som vill öppna sin din dörr och ta hand detta lilla charmtroll
och ge henne ett tryggt kärleksfullt hem.
Så nu hoppas jag någon ringer som saknar sitt lilla charmtroll

♥♥♥♥


Tack för titten !KRRAAAAM!//Anneli

7 kommentarer:

Yvonne sa...

Hej Anneli!
Tack för besöket hos mig.
Fin ask du gjort till mamma.
Söt katt. Ta med katten till polisstationen och kolla om den är chipmärkt. Dom brukar också ha nån pärm där bortsprungna djur finns för de flesta ägare ringer till polisen då djuren är borta.
Håller tummarna =)
Fint väder här också +7 grader. Tyvärr har jag åkt på hosta igen men det går snart över (om typ 3 veckor,hahaha)
Ha en trevlig dag.
10000 KRAMAR//Y

Onkis sa...

Hej!

Asken får du toppbetyg på, jättesnygg!!

Och hoppas att du hittar ägare till katten,den va så fin.

Du, kolla gärna in på min blogg,där händer det lite saker som jag hoppas att du vill vara med på :)

Ha en skön söndag.

Louise sa...

Be Ölands bladet sätta in en annons om katten eller Barometern.
Håller tummarna att någon vill ha hemm henne hon är ju hur söt som helst.
Jätte fins ask med. Syns om en vecka.
Låt hennes stanna hos er om hon funkar ihop med era andra katter.
Massor med Kramar Louise

Ps du kan även höra med Sauto eller vad hon heter som har vetrinär kliniken i skogsby hon brukar har bra koll på katterna. Även dom har ett register hos sig.

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej:)
Hittade hit via Louise sin blogg, så himla trevligt att hitta till nya trevliga och inspirerande bloggar:)

Det fanns mycket fint att titta på du är riktigt duktig:)

Lycka till med katten!

Ha en toppen dag, hälsningar från lilla pyssel Inger:)

Erica sa...

Så vacker katt, hoppas hon hittar sitt hem eller att någon vill ta hand om henne.

Gillar idén med kombinerat kort/tändstickask, mycket fint blev det!

Kram, Erica

Karin sa...

Vilken söt ask! Du är så otroligt duktig på att färglägga fint!
Hoppas nån hör av sig ang kissemissen.. söt den är! =)
kram kram!

Veronica sa...

Ååå. vilken underbar ask..
Ha en bra dag.