söndag 17 januari 2010

Längtan efter våren !

Jag längtar så efter våren och satt tänkte på när äppelträden blommar med sina ljuva rosa färger Då kom dessa kort till av längtan efter ljus i denna trista mörka årstid.Jag hittade detta underbara rosa mönsterpapper som jag har köpt någon gång. Bägge korten har skapats med samma härliga mönsterpapper

Gör du alltid likadana kort? Dubbla, fyrkantiga, "vanliga"?
Först kortet har jag gjort en rolig vikning på.
Den söta stämplen kommer från Penny Black


Så det ser ut när det är öppet

Det andra kortet där jag satt på en super söt stickers
Spetsen är framstansad från
Martha Stewart Punch -Edge Punch Doily Lace

Är det fler jag som längtar till våren....



Tack för titten och varmt välkommen åter!
Ha en underbar vecka
Kramar Anneli

9 kommentarer:

Erica sa...

Visst längtar man till våren.. där jag bor är det dock länge kvar.. nu är det säsong för slalom mm och det är också en mysig tid! Känns nästan overkligt att man ska börja så tomatfrön nästa månad..

Korten är jättefina som vanligt och det var fina vikningar du bjuder på.

Här går det trögt på pysselfronten! Har inte kommit igång riktigt efter julen.

Kram, Erica

Sophie sa...

Sååå fina kort, speciellt det första! Håller på att lära mig olika kortvikningar och ditt ser väldigt intressant ut. Har du lust att dela med dig av hur du vikt?

ha det gott//Sophie

Gunnies Pysselhörna sa...

Nu tror jag du har fått lite känning av våren men det ser inte ut så idag ute,men snart kommer våren......jättefina kort.
Ha en bra dag....
Kram Gunnie

Yvonne sa...

Superfina kort.
Ja så klart man längtar till våren. Tänk så skönt att inte behöva sätta på sig så mycket kläder när man ska ut. Vill ha vår NU!
KRAM//Y

VILLAN PÅ LANDET sa...

Jag längtar också efter våren men vi får nog vänta ett tag till.
Hoppas ej det blir slask än men tänk rätt som det är så är vi framme i april.
Och dina kort och din fantasi är det inget fel på. Så roligt att få komma till din blogg och se på dessa underverk.

KRAM !!!!!!!!!

Eva J sa...

Vilka underbara kort och så många söta detaljer. Visst längtar jag till våren......... ja ibland drömmer man sig bort. Är ledig mån-tis så det ska bli mycket pyssel här då, hoppas jag..hihi.. det är så mycket måsten också.
Ha en fortsatt skön söndag
Kram Eva

annkan sa...

Underbart kort!
Längtar också efter våren.

Försöker göra lite olika kortvikningar, men märker ju att jag inte varierar mig så mycket som jag kanske skulle vilja.
Antagligen av ren bekvämlighet. ;-)

Det här kortet är hur fint som helst i alla fall.

Kram på dig.

Anna Smid sa...

Jättefina kort! Härligt med lite vårkänsla!

Karin sa...

Vilket läckert kort med himla cool vikning!
Jaaaa, jag längtar oxå till våren! Är inte vintern ovanligt låååång detta år?!
Kram på dig!