lördag 30 maj 2009

Morsdags kort


Idag blir det ett långt inlägg
Jag börja med mina två morsdags kort
jag gjort till min och Peters mamma.
Skriver inte vem som ska få vilket,
om dom skulle titta in.

Bägge korten är gjorda 15 X10 gillar det formatet
Bådda blev rosa
Stämplarna kommer från Magnolia
Textstämpeln minns jag inte vad jag köpt


Jag har fått en till KAOS-award!!!
TACK goa snälla, söta, rara, gulliga, underbara LOUISE!!!
Du anar inte hur GLAD jag blev.
***

Så här har hon skrivit om mig på sin blogg:
Denna Awarden kommer gå till en tjej som är otroligt duktig.
Hon har lärt mig massor och ger mig hela tiden ny inspiration.
Den här tjejen är en sån människa
så allt hon tar sig för är så bra gjort.
Jag tror inte riktigt denna tjej förstår hur bra hon gör allt.
Hon skulle kunna använda det på så många sätt.
Sist men inte minst så är det en underbar vän.
***

Jag blir så rörd, tusen tack Louise,
jag är så GLAD att jag att vi har blivit såna goa vänner .
Du är alltid så GLAD det är alltid lika roligt
när vi träffas eller pratas vid.
Titta in till Louise se hennes underbra alster.
***
Återkommer med vilka tre som kommer
få adwarderna från mig, ska klura lite på detta.


Av både Yoli , BellaMio och Yvonne
har jag dessutom tilldelats/utmanats med denna fina Award
Brukar ju inte svara dessa men blir
alltid lika glad och tacksam för dem.
Men denna gången blir det ett undantag.
Men denna var lite annorlunda just för att
man skulle lämna lite roliga sanningar om sig själv

***
A) first list 10 honest things about yourself - and make it interesting,
even if you have to dig deep!
B) Pass the award on to 7 bloggers that you feel
embody the spirit of the Honest Scrap.

***
Man ska alltså lämna 10 ärliga sanningar om sig själv.
Så här kommer mina.

1. Älskar katter , har tre stycken som är så bortskämda.

2.Jag är barnsligt förtjust i födelsedagar,
midsommar och julafton - blir själv som ett barn på dessa dagarna

3. Är faktiskt lite av en pedant...
Har svårt att koncentrera mig ifall det är "stökigt" hemma...

4. Får jag inte en kopp kaffe på morgonen
får jag garanterat huvudvärk nån timme senare

5. Mitt hem är min borg. - jag gillar att vara hemma

6.Är väldigt kräsen med maten,
och äter helst inte snabbmat eller på annat sätt ihopjoxat.
Älskar en god blodig oxfilé med en hemmagjord aioli och ett gott rödvin

7. Jag älskar att få överraskningar och presenter

8. Jag är grymt kvällstrött, går läger mig tidigt,
går istället upp väldigt tidigt

9. Älskar alla fyra årstidena , alla har sin tjusning.

10 Jag har en enorm fobi för ormar.....
jag får panik bara jag ser en orm

Jaha ni, det var 10 sanningar om mig det.
Hoppas ni fick veta något nytt i alla fall
Nu ska jag nominera 7 stycken ,
många har ju redan fått den.
Men jag nominera:

Det var sju det, nu väntar jag med spänning
på att lära känna er tjejer lite bättre.


För ett tag sedan fick jag en utmanning av Yoli,
Så här skrev hon.
***
heeejsan igen....jaa, en utmaning till dig då....hmmm...
nu ska jag hitta på ngt klurigt men kuligt!
Jag vill att du gör en hybrid av konst och scrapp.
Alstret måste bara minst 50x50cm.
Motiv och allt är valfritt, men det ska
vara en blandning av dina båda talanger!! :
Dohh så spännande att se vad du hittar på!!
Massor av kramar på dajj!

***
Vet att hon väntar med spänning på resultat ,
nu kommer det en liten glimt av den.
Snart är den färdig , då kommer ni alla få se den.
Få se om jag lyckas med mitt uppdrag.

***
Titta in till Yoli hon gör dom mest fantastiska alster.
det är en fröjd titta in i hennes blogg
***
Tusen tack alla för dom fina adwarderna.
Ni gör min dag mina goa vänner, jag blir så GLAD


Tack för titten och varmt välkommen åter!
Kramar Anneli

10 kommentarer:

Erica sa...

Jätte fin och härliga kort som alltid. Man får alltid så mycket inspiration av dig.
Kul att få vet lite om dig. Skall försöka dela med lite av mig i bloggen under helgen
Ha en underbar helg!
Kramar Erica

Yoli design sa...

hihih wow...
jamen nu är jag bara så nyfiiiiken!! Ser ju skitbra ut det där... inte alls som hästbajs!! :P skrattar!! :D

Ja, nu ska jag iväg fira 50årfest. Svärfar fyller år... sedan jobba hela dagen i morgon!! :( suck.... så inte ha tid med datorn förrän på ,måndag!!

Goa sanningar oxkså!! :D

Kraaaaaaaam

Yvonne sa...

Hej min goa vän!
Superfina morsdagskort.
Vi har varit hos min mamma idag för i morgon ska syrran hämta hem henne och bjuda på lax som hon älskar. Hon fick en sån där papperskorg som jag gjort fullproppad med godis istället för blomma. Hon behöver äta sånt för hon har blivit så mager.
Kul att du skrev om dig. Visste faktiskt inte att du hade ormfobi =)) Jag gillar dom inte heller men jag har ingen fobi direkt.
Utmanaingen från Yoli klarar du med galans det vet jag för du är sån duktig konstnär och kortmakare så det är inga som helst tvivel om den saken. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.
Ha en fortsatt fin helg
100000000000000 KRAMAR/Y

Louise sa...

Hej min goa vän.
Först och främt vill jag säga vilka fina kort och vilken läcker tavla som du målat.

Tack för dom fina orden du skrev om mig.
Jag är också väldigt glad att jag fått lära känna dig.
Du är så väl värd denna award och din blogg rockar fett h i hi hi

Ha det bäst min vän.

Kram Louise

Petra/Paradise sa...

Vilka härliga morsdagkort du gjort vännen! =D
Å tack för awarden...hum, får se om jag lyckas åta mig den.
Har ju gjort en sådan award 3 gånger innan å mina sanningar börjar ta slut *hahaha* :P
Lyckas jag skrapa ihop 3 nya sanningar om mej själv skulle jag bli nöjd! *haha* ;)
ROlig läsning iallafall! Kul å få höra om dina sanningar =D
Trevlig söndag och morsdag vännen min!
Kramisar

Annika kort & gott sa...

Det ska bli spännande att se vad du hittar på med den där utmaningen. Korten är riktigt söta!
kram Annika

Madeleine sa...

Håller med, jättefina morsdags-kort och det ska bli jättespännande att se tavlan när den blir färdig.
Ha det bäst!

Kram Madde

Bimsan sa...

Vilka fina morsdagskort!

Så bra textstämplar, får nog gå ut på stämpeljakt men först ska jag promenera vidare i din blogg, så mycket inspiration här.

Lena sa...

Vilken jättefin design du har på bloggen. Och jättefina rosa kort du har gjort också. Ha en bra dag.

BellaMio sa...

Så mycket fint du fått med i detta inlägget! Korten är ljuvliga, awarderna är du så väl värd, och svren på frågorna var jättekul att läsa!

Synd att du inte kan följa med på tisdag när louise och jag ska träffas, hade verkligen varit roligt! Men vi måste nog bestämma en dag till i sommar!

Kramar på dig!